Στο Quilombo Centro Cultural ανήκουν όλοι
όσοι θέλουν να προσφέρουν στον εαυτό τους τη
δυνατότητα να πειραματιστούν με κάτι καινούργιο
παρέα με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και με τη
βοήθεια όλων μας.
Διαβάστε περισσότερα
Στο Contact Improvisation μέσα από την υλικότητα του σώματος και της επαφής αγγίζουμε τις μνήμες και τις ποιότητες ενός ονείρου. Η Nancy Stark Smith απαντά στην ερώτηση «Τι πιστεύεται ότι συγκινεί περισσότερο το κοινό σε μια παράσταση Contact Improvisation; – Νομίζω, η απροσποίητη και ακατέργαστη σωματικότητα και η καθαρότητα που αυτή φέρνει. Ο κόσμος μπορεί να δει αληθινά σώματα, που με το αληθινό τους βάρος συνδέονται με τις φυσικές δυνάμεις, αφήνονται σ’ αυτές, αρπάζονται και παίζουν μαζί τους σε επίπεδο και μυϊκού και νευρικού συστήματος… Πρόκειται για κιναισθητική μετάδοση… Ο θεατής νιώθει το ίδιο του το σώμα… βλέπει σε μικρογραφία την ανθρώπινη φύση, την κίνηση, την διέγερση, την παύση, τα διλήμματα, την συγκίνηση, την ικανότητα… και όλα αυτά σε μια όχι γραμμική, όχι αφηγηματική φόρμα.» Και δίπλα, συνθετικά προσθέτουμε τα λόγια του Κ. Αξελού “Αυτό που ψάχνουμε, λίγο πολύ με διαύγεια, “είναι” αυτό-τούτο, ο κόσμος που κρύβεται, ανοιχτός στην απόσυρσή του.” Δεν χρειάζεται πάντα να παρουσιάζουμε τα πράγματα με δικά μας λόγια όταν τόσα έχουν ειπωθεί. Σε μας τους practitioners μένει να αφυπνίσουμε τα εργαλεία που φέρουν όλο αυτό το περιεχόμενο που κρύβεται και μας διαφεύγει.
Σε αυτό το σεμινάριο θα εστιάσουμε στα 3 «δοχεία» του σώματος, λεκάνη, θώρακας, κεφάλι. Ειδικά στην εναλλαγή και σύνδεση της ανύψωσης με την πτώση, που καθώς η μια περιέχει την άλλη, σχηματίζουν κυματοειδείς γραμμές στο σφαιρικό χώρο. Άλλοτε το λίκνισμα, και άλλοτε η ροή σε διαδρομή μέσα στον χώρο μας απαλύνει την αίσθηση και την παρουσία μας, ο νους ησυχάζει, το σώμα ανακουφίζεται, ξεκουράζεται, καθώς το υγρό στοιχείο μέσα μας, ξυπνά ανακινούμενο. Είναι η ώρα που μπορούμε να «αδράξουμε» την μικρή λεπταίσθητη κίνηση και να διευρύνουμε απ΄ αυτή, και κρατώντας το «νήμα» της συνέχειας, τα όριά μας, φυσικά και αισθητηριακά, μέσα στον χώρο. Μαθαίνουμε να εξελίσσουμε την επαφή σημείο σημείο, αδειάζουμε από «προθέσεις» «σχήματα» «επιθυμίες» και προσφέρουμε διάφανο (όσο το δυνατόν) τον εαυτό μας στον παρτενέρ που σημαίνει ακέραιο στην προσωπική ιστορία και παρουσία στην στιγμή. Το ένα σώμα πλάθει το άλλο και μπορεί να υποδεχτεί το απρόσμενο το αλλόκοτο. Η μορφή περιέχει το σώμα του ονείρου.
Το σεμινάριο είναι ανοιχτό σε όλα τα επίπεδα εμπειρίας.
————–
Βιογραφικό: Η Δέσποινα Χατζηπαυλίδου είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και χορεύτρια αυτοσχεδιασμού. Διδάσκει Contact Improvisation από το 2005. Με την δουλειά της στοχεύει στην έκφραση της προσωπικής ελευθερίας, γειώνοντας – συνειδητά και χωρίς όρια – στο σώμα, κάθε άλλη ψυχική ή πνευματική παρόρμηση που προκύπτει κατά την δημιουργική διαδικασία.
Σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου στην σχολή του Λ. Σταυράκου, και υποκριτική στο θεατρικό εργαστήρι του Άκη Δαβή. Ασκήθηκε στο σύγχρονο θέατρο και τον αυτοσχεδιασμό από την Ρούλα Πατεράκη, και με την Μίρκα Γιεμεντζάκη μελέτησε την σχέση σώματος και φωνής.
Μαθήτευσε δίπλα στην Χριστίνα Κλεισιούνη πάνω σε τεχνικές release, συνειδητή κίνηση, αυτοσχεδιασμό και contact improvisation. Παρακολούθησε σεμινάρια των Daniel Lepkoff (C.I.), Nita Little (C.I.), Charlie Morrissey (C.I.), Kitt Jonson (Αυτοσχεδιασμός), Andrew Harwood (C.I), Ka Rustler (B.M.C.), Prapto Sunyama (Συνειδητή Κίνηση), Baris Mihci (axis syllabus) κ.ά. Εκπαιδεύτηκε στην Authentic Movement (3ετές πρόγραμμα) από την Ελένη Λεβίδη.
Είναι μέλος της ομάδας «Nova Melancholia». Παραστάσεις των τελευταίων χρόνων είναι: «Κότες και ψύλλοι», «Εκτοπλάσματα», «Εκκρεμότητα», «Ωδές στον Πρίγγιπα», «Ο Νεκρός» (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 2016), «Τα Χρόνια της Αθωότητας» (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 2017) σε σκηνοθεσία Βασίλη Νούλα. Επίσης συμμετείχε μαζί τους στο Φεστιβάλ Αθηνών 2009 με το «Habemus Papam» σε σκηνοθεσία Μανώλη Τσίπου και 2017 με τα «Θερμά Θαλάσσια Λουτρά».
Έχει συνεργαστεί με την ομάδα «Σημείο Μηδέν» στις παραστάσεις «Βόυτσεκ» (Θέατρο Άττις) και «Σωφρονιστική Αποικία» (Φεστιβάλ Αθηνών 2014) σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου.
Έχει παίξει στην ταινία της Αντουανέττας Αγγελίδη “Κλέφτης ή η πραγματικότητα” όπου ήταν υποψήφια για το Κρατικό Βραβείο Β’ γυναικείου ρόλου στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2001.
Δημιουργεί παραστάσεις κινητικού αυτοσχεδιασμού και Αυθεντικής κίνησης με την ομάδα “3=4” και συνεργάστηκε ως χορεύτρια με την ομάδα «Έλιξ» σε παραστάσεις contact improvisation.
Χορογράφησε για το θέατρο “Εντροπία” την παράσταση “Cut project” σε Βερολίνο και Αθήνα (2009-2010) με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Ιδρύματος (ECF).
Σκηνοθέτησε την θεατρική ομάδα των οροθετικών ανδρών κρατουμένων στις Φυλακές Κορυδαλλού και δημιούργησε μαζί τους την παράσταση «Το Κουτί»».
—————-
Στο Quilombo Centro Cultural
Σερβίων 8, Ακαδημία Πλάτωνος (μετρό Μεταξουργείο ή Κεραμεικός)
Σάββατο 16/2 στις 15.00 – 18.00
και Κυριακή 17/2 στις 15.00 – 18.30
Κόστος: 35 ευρώ και 30 αν προπληρωθεί μέχρι τις 10/2.
Για όσους παρακολουθούν τους κύκλους συναντήσεων ισχύουν άλλες τιμές.
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι 12/2
Τηλ. Επικοινωνίας: 6932996876
e-mail: desapoin@otenet.gr
Fb: https://www.facebook.com/despoina.chatzipavlidou
https://www.facebook.com/groups/diarycontactimpro/
Blog: contactiongr.blogspot.com